VAB?

Vabbar (vård av sjukt barn)man även med sina värdbarn? I så fall har jag gjort det idag med L. 
Hon mådde dåligt redan igår och har haft en himla hosta länge nu. Så hon fick stanna hemma idag. MEN, denna lilla madamen var minsann inte mer sjuk än jag var idag, hon ville helt enkelt inte till skolan ska jag säga er. Men jag orkade inte lägga någon energi på att "gnälla" över det. Var ganska mysigt med en dag med bara henne. 

Idag har det varit massa ståhej. När L gjorde skolarbete, läsning och skrev tackkort, passade jag på att träna, blev cross trainern och styrka idag, härligt. Har gjort nödvändigheter, så som städat, tvättat, diskat, handlat. Fixade det sista i mitt gamla rum, städade ut för den nya au pairen som kommer imorgon, renbäddade osv. 
Bakade och förberedde inför kvällens avskedsmiddag med familjen och min grams. Såg film med L, vek tvätt och försökte organisera i mina väskor. Puhhh. 

Ikväll blev det middag med familjen och grams som sagt. Lagade grillad lax, hasselbackspotatis, romsås och sallad, till det ett glas rött, lyx. Till efterrätt blev det "stundenttårta".  Gav dem part 2 av fotoalbumet, väldigt uppskattat. A kom också med ett kort till mig, underbara unge. L var inte redo att ge sitt än sa hon, gulledaj.

 
Hur är det tänkt att man ska kunna säga hejdå egentligen? Och vara ledsen och glad på samma gång?
Speciellt inte nu när jag är i lyckorus av människor runt om mig, alldeles speciella underbara människor. 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh nu grät ja lite det jag såg Lill tösen skrev! Åh!

Svar: Jag vet, underbara unge! Hur ska jag kunna slita mig???!
None None

2013-01-18 @ 11:41:37
URL: http://www.jefferssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0