Yom Kippur

Då har jag fått vara med om ännu en judisk högtid/tradition, nämligen Yom Kippur. Vilket är den dagen på året du judarna fastar. Istället för som kristna, gå i kyrkan varje söndag och bikta sig, har judarna ett dygn om året då de fastar och tänker över sina synder. Även vad de kan ändra på för att bli en bättre människa. 

Så eftersom de var i tempel i princip hela dagen har jag varit ledig. Tog därför en lång och mysig frukost med Emma imorse på Orem´s. Därifrån tog vi bilen och körde på en liten dagstur, vilken denna gången tog oss till Greenwich. En väldigt fin och mysig stad, med lite finare folk. Vi strosade bara runt i butiker och hade mysigt, lunchade på ett jättegott ställe och gottade oss i riktigt god glass! 



När vi kom tillbaka fixade jag lite ärenden som min vm bett mig om. Tog sen är härlig promenad med Emma och Elin, för att bort vår träningsvärk! Hem snabbt och duscha och fixa det sista innan familjen + vänner kom hem från tempel och det var dags att break fast! På bordet serverades massa gott, dock lätt mat, då de inte ätit på 26h. Intressant och väldigt spännande att få uppleva så mycket nytt ur en annan religion!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0