Rim och ramsor

Dagen började som vanligt att göra flickorna redo för skolan. 
Efter det blev det raka vägen mot Jennifer N för pw och styrka, attans så rediga vi var!
Duschade lite snabbt och styrde sen kosan mot Wilton och Elin, där Emma och Bea också var.
Jag och Emma svängeihop svampsoppa till oss till lunch, väldigt gott!
De andra var mycket bra moraliskt stöd ;) och hade operation tå!
Tog hand om tvätt och fixade lite när jag kom hem, sen kom flickorna och då blev det läxor.
Tråkiga inlägg jag har nu för tiden, förlåt!


;
Mitt och stora tjejens projekt häromdagen, fint va? (idén fick jag av min kära vän Jennifer)

Vet inte hur det är med er, men en rolig historia, ett rim, en gåta eller bara ett par roliga citat, kan få en att skratta så hjärtligt och man blir genast glad. 
Så därför var jag tvungen att dela med mig av några rader jag fick i mail häromdagen av
mina bästa Gull-Britt och Bernt!! Era mail får mig att bli på så bra humör, ni är guld!

Den man ligger med får bädda.
Den som tar han har.
Det man inte minns har inte hänt.
Det man inte vet har man ingen aning om.
Det vi inte gör i dag slipper vi göra om i morgon.
Förtala är silver, förtiga är guld.
Gammal kärlek kostar alltid.
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.
Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.
Man har inte roligare än man köper ut för.
Den som bara kollar i bakspegeln kör oftare i diket.
Den som gräver en grop åt andra har 88:50 i timmen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0