Boston

Igår morse hämtade vi upp bilen på enterprise, en Dodge Avenger, helt okej tyckte vi! 
Packade in oss i bilen, med kaffe, gryma sångröster och humöret på topp , jag Emma Elin Jennifer och Bea. 
Kosan styrdes raka vägen mot Boston, själv var man chaffis och det tog hela 3h att köra. 
Väl uppe följde vi The Freedome Trail, en välkänd "rödtråd" som är målad på marken, 4km runt Bostons "viktigaste" och mest sevärda platser. Vi följde den lite av och till och fick se och uppleva en mysig stad. 
Blev lite fikapauser, foton, lunchande, flams&trams och avslutade med en jättegod och mysig middag. 
Hemvägen började lite kaotiskt då bensinlampan hade börjat lysa och man i detta land stänger en del mackar på kvällen så att man ej kan tanka!! Dumt! Men efter nervösa sammanbrott, nervösa passagerare (ingen nämnd, ingen glömd) och hjälpsamma amerikanare, hade vi fyllt bilen och var på väg mot CT igen.
Super nöjd med mitt Boston besök, somnade jag runt 3am imorse! 

Som alla hemma i Sverige säkert redan hört är ju Hurricane Sandy påväg in över östkusten. 
Famikjerna bunkrar upp med vatten, batterier, mat, cash, gasol och allt man kan tänkas behöva då el och vatten förmodligen kommer försvinna för ett par dagar. Skolor, kollektivtrafik och flyg är inställt. Människor här och var säger olika om hur allvarligt man ska se på saker och ting. Somliga evakuerar, andra inte. 
Vi får se vart, när och hur allting blir. Just nu är det ordagrannt Lugnet före stormen! 

Hör jag inte av mig så vet ni varför, försöker dock uppdatera så bra jag kan! 








Kommentarer
Postat av: Jennifer

En riktig kanon-dag! tack för allt <3

2012-10-29 @ 03:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0