Thanksgiving

Tredje torsdagen i november firas i USA varje år, Thanksgiving. Vilket även jag har fått uppleva i år, tillsammans med min helt fantastiska värdfamilj och deras familjer. 
Så morgonen började med den årliga Macy's Thanksgiving Day Parade, dock följde vi den på tv, då vi skulle/hade huset fullt av folk. Så mellan 9-12 var det parad+matlagningsförberedelser. 
Alla duschade och fixade sig. Jag och min vm tog hand om kökssysslorna, "smakade" viner och blev väldigt sentimentala. Hur ska jag någonsin kunna lämna den här fantastiska familjen!? Alla de fina varma ovärderliga  ord jag fick av alla, inte minst mina vf ikväll är obeskrivligt betydelsefulla för mig. ;) 

Folket började ramla in så smått runt 15 tiden(förutom mormor, farmor/farfar som redan var här), då var det min vm bror m. familj och min vp syster m. familj. Så allt som allt var vi ett gäng på 17 personer. 

Under veckan har jag och min vm förberett massor och pratat mycket om vad Thanksgiving innebär.
I svenskens ögon är det som på film, en stor kalkon på långbordet, med STORA familjen samlad och alla delar med sig av vad de är tacksamma för. 
Och jag ska ärligt säga att det är i princip vad det är. Massa god mat, dryck, desserter, högljudda familjemedlemmar, vilda diskussioner, football rullane på tvn och härlig musik i högtalarna.  
Kom upp med idén att dekorera ett träd med garn, min vm ökade på idén med att; varför inte hänga "löv-lappar" i träden, på vilka alla skriver vad man är tacksam för. Fint va? 
 
I'm thankful for my two amazing families, my experience/journey here.
I'm also very thankful for the people wo loves me. 
 
Efter att alla delat sin kärlek och tacksamhet till allt och alla, var kvällen över för de flesta. 
MEN inte för alla shoppinggalna, det är nämligen Black Friday idag!! Eller imorgon för att vara exakt, men det startat vid midnatt. Även kallat Midnight Madness. ORDAGRANT!
Elin och Jennifer plockade upp mig och vi for iväg till mallet, mest för att se på tokerierna! Once in a lifetime ju. 
Folk var som flugor på en sockerbit, GALNA! Men nu har man gjort det. Och blev några roliga fynd!!
imorgon är det fredag och många är lediga, får se vad dagen/helgen erbjuder. 


Watching the parade

The tree of Thanks


My hostmom's tryin' to kill the turkey?! ;)

Svenska neegerbullar fick toppbetyg! YES!
(tyvärr får jag inte lägga ut bilder på familjen, så vi tager vad vi haver)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Gotttttttttt! Miss you!!

2012-12-03 @ 19:27:01
URL: http://jennifermobergaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0