Snöflingor

Jag ser det snöar, jag ser det snöar det var väl roligt HURRA... 
Vissst är det mysigt, underbart och jättehärligt att det kom lite snö idag, MEN , måste man göra värsta upproret för det?! Bara för att det kommer pyttelite snö i detta landet, ja då låter man barnen åka hem tidigare från skolan ifall det skulle bli svårt för bussarna att komma fram och för att vägarna blir hala. Men ärligt, ska de hålla på så hela vintern nu då? Barnen missar ju hur mycket som helst i skolan?! AJA, så är det med det!
 
Gick en lång härlig pw i morse, super mysigt när det snöade. Snön har fallit så fint hela dagen, stora flingor och det ser så himla fint ut. Åkte hem och fixade lite smått innan det var dags att hämta hem flickorna. 
Blev läxor, läsning och sen kom grannarna över och de såg film, Peter Pan och drack varm choklad
Därefter pysslade vi lite. Det är nämligen så att vi ska med au pair gruppen åka till ett barnsjukhus i närheten och dekorera deras salar med juldekorationer. Underbart att få vara delaktig och hjälpa de som har det så tufft. 

Åt god middag och flickorna hade dockteater. Har gjort lite nytta nu medans jag väntar på att mina vf ska bli klara med nattningen av barnen, är ju The Voice sen ikväll. Så, har rensat ut lite i garderoben, förberett inför att fixa barnens julklappskalender (galet projekt btw), skrivit lista på julklappar/hanukkah presenter jag måste köpa och börjat skriva jukort. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0