Hurricane Sandy

Stormen är över, men mycket elände och arbete kvarstår, efter alla skada stormen orsakat!
Jag och min värdfamilj mår bra och har haft turen att bo hos nära vänner till familjen, de har en dotter i samma ålder som A, så de har lekt så bra alla tre. Trots att det är påfrestande för alla att bo som vi gör. De har ett stort hus med plats för alla, så vi har varit ett fullt hus på 10 personer. Vi åkte dit i måndags eftermiddag, senare på kvällen gick även strömen där, men vi har generator så har det väldigt bra. Skäms nästan över vilken "lyx" vi lever i hos de, när man hör om alla andras olyckor och elände. 
Snabb sammanfattning så ni slipper läsa 3 A4-sidor:
-Dödsolyckor, översvämning, bränder, strömavbrott, fällda träd, förstörda hus och verksamheter.
-Har försökt sysselsätta barnen på alla möjliga vis, de har varit/är så duktiga. 
-Vi har haft lite "skola" med barnen, läst mycket, lekt, varit i parken, på biblioteket och de har haft alla möjliga uppvisningar och föreställningar för oss. 
-Jag har lagat god mat varje kväll, som har varit jätte uppskattat från alla, både vuxna och barn. Jättekul! 
 
Är så tacksam för att jag har en så bra och omtänksam värdfamilj som jag har. De bryr sig.
Är så lyckligt lottad som har inte bara EN helt underbar, fantastiskt, otroligt bäst familj hemma i Sverige, utan två, en fantastiskt omtänksam familj här i USA. 

Idag har jag "flytt fältet" för lite egentid och space från resternade 9 familjemedlemmar ;)
Sitter för tillfälligt på Starbucks med min fina vän Emma och går igenom mail, blogg och facebook, för att uppdatera alla hemma om situationen här. Ska spendera resten av dagen med Emma och ikväll ska jag vara hemma med barnen då föräldrarna ska ut! 

Älskar och saknar mina nära och kära hemma <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Skönt att höra att det är bra med er! Har tänkt så på dig <3

Svar: Tack vännen! Allt är bra nu och vi är hemma igen. <3
None None

2012-11-04 @ 19:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0