Perfect timing.

Ja, jag vet, dålig på att uppdatera. Men det har varit så mycket nu...

En liten tillbaka blick...

Bodde hos Mara nästan hela förra veckan, då min familj var på Disney World. Mara's värdmamma är så himla gullig, bäddade upp säng och frågade vad jag ville ha till frukost och så, så att hon kunde köpa hem. :)
Var i NY med Ellen en av dagarna, strosade runt, känns så häftigt att man har en timme in till NYC!!! Ellen följde med mig hem på kvällen, sen spenderade vi dagen efter i det fina vädret på Mara's terass , HÄRLIGT!!

Men vädergudarna var inte riktigt med oss, för nu har vädret vänt lite här, kallare, fick nästan 2dm snö igår, haha, nästan allt är dock borta idag, men ändå. Men men, det är ju faktiskt bara 1 Mars, så får väl vänta lite på våren trots allt!! Hoppas i alla fall att den inte är så långt borta, solen gör att man mår så mycket bättre!

Var ju på vår lilla tripp förra helgen också, vilket ståhej!!! ;)
Jag och Mara bestämde oss för att åka in och träffa en kompis till henne som var här på smester, fredagkväll. Började med att taxin inte kom som den skulle, fick beställa en ny, vilket resulterade i att vi inte var inne i NYC från 2 på natten/morgonen, HAHA. Tog oss då till baren hennes vänner var på, knasigt kvarter dock, där skulle man vara på en lista för att komma in, ja man tackar :p.  Slut på den utekvällen, tog en öl på en annan bar, sen tog en taxi till Time Square, drack en kopp kaffe och skrattade/grät/suckade för en flopp natt :p När klockan var runt 5 tog vi oss till Grand Central Station, bytade om, käkade nybakat bröd och yoggi till frukost, sen mötte vi upp de andra som skulle med. :)

Det var jag Mara(Österrike) Julia(Österrike) Alice(Tyskland) och Frida(SVERIGE) och halva asien,. haha. Tydligen gör de ofta såna här billigare resor, SJUKT kul ialf. Guiderna lät likadant både på kinesiska och engelska. OJJJJJ va vi skrattde, fy på oss.
Åkte först till Philadelphia, sen vidare till Maryland för lunch, (samma food court som vi stannde på Emma, på väg till Washington DC, COOOOLT) Vidare till Washington DC- Air and Space museum- Madame Tusade- Capitolium-Vita huset- Lincoln Memorial- Lincoln Monument, och massa mer. Väldigt fint och intressant. Middag och sen vidare till hotellet. Somande som en sten, då jag inte sovit på VÄLDIGT  många timmar. Söndagen åkte vi till Virginia och fick se några gruvor, sen Baltimore och dess vackra hamn.
Var hemma i Ridgefield vid 10 på kvällen, sliten som tusan, men efter en toppen helg! :)

Nu har jag skrivit alldeles för mycket, så det blir döööö tråkigt att läsa, ledsen för det ;)

Nu har vi äntligen fått in liten datum på våra små resor vi vill göra, återkommer med det ;)
Förhoppningsvis ska jag träffa Ellen och Frida på söndag, inte dumt det! Lyx sådär på en söndag.

Tänker extra mycket på min helt fantastiska familj hemma nu, tillsammans är vi oslagbara <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0