Hanukkah

Fredag igen, veckorna springer förbi. Morgonen blev mysig frukost med flickorna då de var uppe tidigt. A har börjat äta havegrynsgröt på mitt vis på morgonen, istället för som folk gör här och äter färdiga portionspåsar, tillsätter kokande vatten och så är det MASSA socker i. Men istället äter hon den bara, eller som jag med banan/rivet äpple/nötter eller bär. GOTT!! 
Blev en lång härlig löprunda när jag lämnat flickorna, sen hem, dusch, julkalendern och en kopp kaffe. 

A kom hem med bussen vid 1, L hade playdate. Blev lek, fix inför kvällens Hanukkah med pyssel, dekorationer, godisgömmor m.m. Åkte till affären och köpte ingredienser för kvällens efterrätt som jag gjorde. Blev ugnsbakade äpplen med nötkrämsfyllning och vaniljglass till. Yummmi.

Hämtade upp L från sin pd, sen hem och fixa och trixa lite och spelade lite Just Dance. Grams (mormor) kom, sen när resten av familjen var samlad blev det potato latkas, (rårakor typ), sen mat från en Kaberia, mediterranean food. Vrål gott! Därefter ville de ivriga barnen öppna presenter och så fick det bli. Massa fina saker fick de och även jag, min underbara familj ni är bara såååå bra. Fick underbara designade armband, en väska, en plånbok/portmonä och tryfflar. Är så nöjd och glad, :D Mina presenter var också väldigt uppskattade. 

En mysig och lyckad Hanukkah, :D



överlyckliga flickor efter att ha öppnat sina Kindle. 



Alla mina tankar går till de drabbades familjer i Newtown, CT (30min från min stad) idag. Världen är inte rättvis.
Finns inte ord som kan beskriva det fruktansvärda som hänt. 
En man i 20års åldern mördade idag sin familj + hela mammas förskoleklass, sen tog han sitt eget liv.
20barn och 7vuxna. Ofattbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0