Fredagsmys

Då var det fredag igen, härligt! En fredagmorgon som alla andra, frukost, lunchlådor, skolan och härlig träning, blev en lång runda i det kyliga vädret, ritkigt skönt. Fortsatte dagen som jag gjort de senaste dagarna, dusch, kaffe och julkalendern :) Tycker faktiskt den är helt okej. 

Åkte sen och fixade mat inför kvällen, blev hasselbackspotatis, lax, sallad och kall sås. GOTT!
När jag kom tillbaks blev det klippa och klistra lite i scrapbooken som min vf ska få efter nyår någon gång, sen hann jag även med en efterlängtad skype med Ola och Louise, lycka. 

När barnen kom hem blev det snabbt att packa väskor för deras övernattningar, laga lite lätt middag till de två, fräscha till oss och klä oss för att åka till tempel. Ikväll hade nämligen A sin consecration, vilket är en cermoni för att "markera" hennes början av sin judiska/hebreiska utbildning/skola. De fick läsa ur Torah och blev även tilldelade vars en liten Torah och ett certifikat. 
Efter det kom Jennifer Elin och Emma hit, åt gott, såg Grinchen, åt lussebullar och drack glögg, MYS på hög nivå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0