Första advent

Mysig första advent i City. Vaknade tidigt, gjorde mig ordning, såg julkalendern, tände första ljuset och öppnade paket med barnen, mysig morgon. Sen bar det av till stationen och in till NYC. 
Väl inne möttes jag Tove Jonna Paulina Emma Malin Jennifer Elin Bea, tog oss ner mot 8th avenue för att käka lunch, på en jätte fräsch salladsbar, super gott!!
Därifrån tog vi oss först mot Macy's, så mysigt med julpynt, tomteland och dekorationer där inne. Vidare därifrån in en sväng på Victoria Secret, vilket var helt otroligt underbart och man fick ett våldsamt HAbegär!!! Tog oss sedan i sakta mak upp på 5th, så himla mysigt med allt julpynt och belysning. Vi stannde till i Bryant Park för att ta en titt på den mysiga julmarknaden, som i mitten hade en stor julgran och isrink, MYS!!! Där satt vi och drack en kopp kaffe och njöt i någon timme. Min vän från Brooklyn och hans kompis kom och mötte oss, gick sedan med oss vidare upp på 5th, där vi såg Rockafeller Center, de fint skyltade fönstrena, bla. Saks Fifth, Tiffany, Bvlgari, Lord&Taylor, mfl. Så himla mysigt.  Avslutade en superbra dag med middag på en mysig restaurang, innan vi tog tåget tillbaka till Ridgefield. 

Tack till mina grymt bra vänner, för en bra helg! <3






 

Kommentarer
Postat av: bea

Jag ska aldrig mera stå bredvid Elin och Jennifer på en bild! (Om jag inte står på en stol!)

2012-12-03 @ 16:54:52
URL: http://pbea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0